Lavočkin La 7 1:12
Detailní popis produktu
Náš model je vyroben v měřítku 1:12, s důrazem na zachování tvarů skutečného letounu a snadnou sestavitelnost. Díky nízkému plošnému zatížení a vysoké hrubosti povrchu z EPP má pohodové a realistické letové vlastnosti s velmi nízkou pádovou rychlostí (na stíhačku). Lze ho tedy doporučit i začátečníkovi, jako druhý model řízený křidélky.
Obsah stavebnice
Varianta Economy
- Trup vyřezaný z EPP odporovým drátem (3kusy). Pouze hrubý tvar motorového krytu, nutno dobrousit (viz. návod ECO)
- Křídla vyřezaná odporovým drátem, včetně úkosů pro správné vzepětí. Bez obroušených hran (viz. návod ECO)
- Ocasní plochy vyříznuté z EPP 10mm, Bez zaoblených hran (viz. návod ECO)
- Trupové přepážky (3ks) z EPP 10mm
- Přechody křídlo/trup (3ks) z EPP 5mm
- Podlážky kabiny (2ks) z EPP 5mm
- Podtrupový chladič Polotovar (viz. návod ECO)
- Vylisovaný průhledný překryt kabiny
- Stříbrná samolepící fólie pro výrobu orámování kabiny a rychlo-upínáků motorového krytu
- Odřezky EPP
Varianta Business
- Trup vyřezaný z EPP (3kusy). Kryt motoru ofrézovaný do správného tvaru
- Křídla vyřezaná odporovým drátem, včetně úkosů pro správné vzepětí, s dobroušenými koncovými oblouky a opracovanými křidélky
- Ocasní plochy vyříznuté z EPP 10mm oddělené pohyblivé části se seříznutými úkosy a obroušenými hranami
- Trupové přepážky (3ks) z EPP 10mm
- Podlážky kabiny (2ks) z EPP 5mm
- Přechody křídlo/trup (3ks) z EPP 5mm
- Podtrupový chladič, vyřezaný a obroušený do správného tvaru
- Vylisovaný průhledný překryt kabiny
- Stříbrná samolepící fólie pro výrobu orámování kabiny a rychlo-upínáků motorového krytu
- Veškeré překližkové a balzové přepážky trupu, přehledně očíslované pro snadnou stavbu
- Balzový nosník výškovky
- Bukový kolík pro uchycení křídla
- Uhlíkový nosník pro vyztužení křídla
- Smrkový nosník pro připevnění serv
- Lanovody s dráty 0.8mm pro náhon ocasních ploch a křidélek
- Drát na výrobu ostruhy + ostruhové kolečko (3D tisk)
- Odřezky EPP
Technické údaje
Rozpětí křídel | 820mm |
Délka | 720mm |
Plocha křídel | 13dm2 |
Technické údaje prototypu:
Vzletová hmotnost | 450g |
Plošné zatížení | cca 35g/dm2 |
Pohonná jednotka | 2212 1400ot/V (ESC 30A) |
Akumulátor | LiPol 11,1V 1000mAh |
O předloze
V roce 1943 se stal předchůdce LA7, stroj lavočkin La-5 hlavním stíhacím typem sovětského letectva. Jeho tvůrce Semjon Lavočkin i inženýři v CAGI (Ústřední aerohydrodynamický institut), však cítili, že výkony letounu lze ještě dále vylepšovat. La 5 byl totiž navrhován v době, kdy bylo nutné šetřit strategickými materiály jako byly různé kovové slitiny, a proto byl skoro celý postaven z překližky. V roce 1943 ale již byla jiná situace, nedostatek strategických materiálů nehrozil, a tak Lavočkin začal nahrazovat velké části konstrukce letounu kovovými slitinami. Byly rovněž provedeny různé menší aerodynamické úpravy, které přispěly ke zvýšení výkonů. Výsledný prototyp stroje La7, poprvé vzlétl v listopadu 1943.
V červenci 1944 byly zahájeny testy výzbroje, která se měla původně skládat ze třech kanónů B-20, umístěných v trupu. Takto vyzbrojených La-7 však vzniklo pouze 368. Mezi 20. a 31. červencem 1944 proběhly testy druhého prototypu La7, jehož hlavňovou výzbroj tvořila dvojice kanónů Nudelman-Suranov NS-23 (ráže23 mm).Většina La7 vznikla právě v této variantě.
Na konci války se typ La-7 mohl pochlubit vynikající pověstí a mnoha bojovými úspěchy. Obrat o 360° mu podle dostupných zdrojů trval pouhých 20 sekund a díky automaticky vysouvaným slotům na křídlech, byl schopen velmi utažených zatáček. Na La-7 létala úspěšná sovětská esa Kožedub, Pokryškin, Aleljuchin, Popkov i piloti 1. a 2. stíhacího pluku 1. československé smíšené letecké divize v SSSR pod velením podplukovníka Budína.
La-7 byl jediný sovětský letoun, který si na své konto připsal sestřel Meserschmittu Me 262 pilotem byl Ivan Nikitovič Kožedub
Výroba La-7 byla ukončena koncem roku 1945. Celkem jich bylo postaveno přibližně 7000 kusů!
Na tomto typu se po druhé světové válce vraceli z východní fronty naši piloti. Z československých letců, bojujících v zahraničí, tak byli mezi prvními. "Lavočky" potom sloužily v poválečném československém letectvu, až do konce své životnosti.