UPOZORNĚNÍ: z důvodu nízkých výrobních kapacit byla do odvolání přerušena možnost objednání modelů z EPP.

Lavočkin La 7 1:12

1 600 Kč 2 400 Kč od 1 600 Kč
Momentálně nedostupné Momentálně nedostupné Zvolte variantu
Varianta
Zvolená varianta není k dispozici. Reset vybraných parametrů.

Nový model z naší vznikající kolekce druhoválečných letounů v měřítku 1:12. Stroje Lavočkin La7 byly jedněmi z nejlepších stíhaček druhé světové války. Své místo pak nalezly také ve výzbroji našeho poválečného letectva.

 

Detailní informace

Detailní popis produktu

Náš model je vyroben v měřítku 1:12, s důrazem na zachování tvarů skutečného letounu a snadnou sestavitelnost. Díky nízkému plošnému zatížení a vysoké hrubosti povrchu z EPP má pohodové a realistické letové vlastnosti s velmi nízkou pádovou rychlostí (na stíhačku). Lze ho tedy doporučit i začátečníkovi, jako druhý model řízený křidélky.

Obsah stavebnice

Varianta Economy

  • Trup vyřezaný z EPP odporovým drátem (3kusy). Pouze hrubý tvar motorového krytu, nutno dobrousit (viz. návod ECO)
  • Křídla vyřezaná odporovým drátem, včetně úkosů pro správné vzepětí.  Bez obroušených hran (viz. návod ECO)
  • Ocasní plochy vyříznuté z EPP 10mm, Bez zaoblených hran (viz. návod ECO)
  • Trupové přepážky (3ks) z EPP 10mm
  • Přechody křídlo/trup (3ks) z EPP 5mm
  • Podlážky kabiny (2ks) z EPP 5mm
  • Podtrupový chladič Polotovar (viz. návod ECO)
  • Vylisovaný průhledný překryt kabiny
  • Stříbrná samolepící fólie pro výrobu orámování kabiny a rychlo-upínáků motorového krytu
  • Odřezky EPP

Varianta Business

  • Trup vyřezaný z EPP (3kusy). Kryt motoru ofrézovaný do správného tvaru
  • Křídla vyřezaná odporovým drátem, včetně úkosů pro správné vzepětí, s dobroušenými koncovými oblouky a opracovanými křidélky
  • Ocasní plochy vyříznuté z EPP 10mm oddělené pohyblivé části se seříznutými úkosy a obroušenými hranami
  • Trupové přepážky (3ks) z EPP 10mm
  • Podlážky kabiny (2ks) z EPP 5mm
  • Přechody křídlo/trup (3ks) z EPP 5mm
  • Podtrupový chladič, vyřezaný a obroušený do správného tvaru
  • Vylisovaný průhledný překryt kabiny
  • Stříbrná samolepící fólie pro výrobu orámování kabiny a rychlo-upínáků motorového krytu
  • Veškeré překližkové a balzové přepážky trupu, přehledně očíslované pro snadnou stavbu
  • Balzový nosník výškovky
  • Bukový kolík pro uchycení křídla
  • Uhlíkový nosník pro vyztužení křídla
  • Smrkový nosník pro připevnění serv
  • Lanovody s dráty 0.8mm pro náhon ocasních ploch a křidélek
  • Drát na výrobu ostruhy + ostruhové kolečko (3D tisk)
  • Odřezky EPP


Technické údaje

Rozpětí křídel 820mm
Délka 720mm
Plocha křídel 13dm2

 

Technické údaje prototypu:    

Vzletová hmotnost    450g
Plošné zatížení cca 35g/dm2
Pohonná jednotka 2212 1400ot/V (ESC 30A)
Akumulátor LiPol 11,1V 1000mAh

 

O předloze

V roce 1943 se stal předchůdce LA7, stroj lavočkin La-5 hlavním stíhacím typem sovětského letectva. Jeho tvůrce Semjon Lavočkin i inženýři v CAGI (Ústřední aerohydrodynamický institut), však cítili, že výkony letounu lze ještě dále vylepšovat. La 5 byl totiž navrhován v době, kdy bylo nutné šetřit strategickými materiály jako byly různé kovové slitiny, a proto byl skoro celý postaven z překližky. V roce 1943 ale již byla jiná situace, nedostatek strategických materiálů nehrozil, a tak Lavočkin začal nahrazovat velké části konstrukce letounu kovovými slitinami. Byly rovněž provedeny různé menší aerodynamické úpravy, které přispěly ke zvýšení výkonů. Výsledný prototyp stroje La7, poprvé vzlétl v listopadu 1943.

V červenci 1944 byly zahájeny testy výzbroje, která se měla původně skládat ze třech kanónů B-20, umístěných v trupu. Takto vyzbrojených La-7 však vzniklo pouze 368. Mezi 20. a 31. červencem 1944 proběhly testy druhého prototypu La7, jehož hlavňovou výzbroj tvořila dvojice kanónů Nudelman-Suranov NS-23 (ráže23 mm).Většina La7 vznikla právě v této variantě.

Na konci války se typ La-7 mohl pochlubit vynikající pověstí a mnoha bojovými úspěchy. Obrat o 360° mu podle dostupných zdrojů trval pouhých 20 sekund a díky automaticky vysouvaným slotům na křídlech, byl schopen velmi utažených zatáček. Na La-7 létala úspěšná sovětská esa Kožedub, Pokryškin, Aleljuchin, Popkov i piloti 1. a 2. stíhacího pluku 1. československé smíšené letecké divize v SSSR pod velením podplukovníka Budína.

La-7 byl jediný sovětský letoun, který si na své konto připsal sestřel Meserschmittu Me 262 pilotem byl Ivan Nikitovič Kožedub

Výroba La-7 byla ukončena koncem roku 1945. Celkem jich bylo postaveno přibližně 7000 kusů!

Na tomto typu se po druhé světové válce vraceli z východní fronty naši piloti. Z československých letců, bojujících v zahraničí, tak byli mezi prvními. "Lavočky" potom sloužily v poválečném československém letectvu, až do konce své životnosti.

 

 

Fotografie s dokončeným modelem jsou pouze ukázkou možné realizace. Od nás dostáváte stavebnici, která není samostatně funkčním celkem a umožní vám dokončení dle vlastní fantazie.

La 7