UPOZORNĚNÍ: z důvodu nízkých výrobních kapacit byla do odvolání přerušena možnost objednání modelů z EPP.

Náš příběh

1

Ahoj,

vítejte v našem obchodě pro modeláře a letecké závisláky! Mé jméno je Adam Hlaváč a jsem stejný nadšenec jako Vy.

Tento obchod jsme založili, protože bychom se s Vámi rádi podělili o modely letadel, které jsou ideální pro stavbu a létání pro radost.

O modelech

Jedná se primárně o modely řezané odporovým drátem z EPP. To je material, který se používá v automobilovém průmyslu pro pohlcení vibrací a energie při nárazu. Přesně proto je taky ideální pro výrobu modelů, se kterými nemusíte vždycky na letiště a zalétáte si s nimi na každém plácku, s těmi menšími klidně i na svojí zahradě.

Díky vlastnostem EPP jsou tyto modely téměř nezničitelné a pokud už k nějaké větší havárii dojde, jsou i velmi snadno opravitelné. Veškeré postupy oprav modelů z EPP se pokusíme popsat v sekci RADY A TIPY.

Naše modely jsou od začátku konstruovány podle výkresů skutečných letadel tak, aby byla zachována co největší shoda s originálem. Je proveden základní aerodynamický výpočet pro volbu správných profilů křídel a časově poměrně náročná konstrukce v 3D CAD software.

Řezání stavebnic pak probíhá přesnou CNC řezačkou s odporovým drátem. Díky tomu je zajištěna vysoká přesnost a kvalita povrchu finálních výřezů.

Všechny stavebnice jsou koncipovány tak, aby bylo snadné dodržet během sestavení správnou geometrii modelu. To zajišťuje příjemnou stavbu a zachování výborných letových vlastností.

Prototypy jsou podrobovány náročným letovým zkouškám, které občas vedou k některým změnám v konstrukci sériových stavebnic tak, aby modelář dostal za svoje peníze opravdu dobře létající model.

Něco málo o mě

Bacilus Aviatikus se u mě projevoval už od dětství. Modelařině se věnuji už od roku 2000, tedy od svých 13let. Za tu dobu jsem postavil kolem stovky létajících modelů. Od nejobyčejnějších házedel, gumáčků, různých pokusných poletovadel, až po docela pěkné makety.

35

Za první peníze našetřené z brigád, jsem v 17 absolvoval plachtařský výcvik v Aeroklubu Mladá Boleslav a začal létat na větroních.

67

Po průmyslovce jsem se definitivně rozhodnul, že se létáním chci živit a jsem ochotný pro to spoustu věcí obětovat.

Zvolil jsem studium na ČVUT a nejprve integrovaný, a pak modulový výcvik ATPL. Během toho jsem si po různých brigádách postupně vydělával na výcvik i na studium. Jeden čas jsem během studia, létání výcviku a skládání teoretických zkoušek na ÚCL pracoval jako nakladač kufrů na Ruzyni, AFIS ("řídící let. provozu") v Letňanech a Benešově a dokonce jsem se živil i prací u filmových štábů.
Byla to náročná doba, ale hodně jsem se díky tomu naučil.

Dostalo se mi taky veliké cti, létat s historickými letadly a jejich replikami ve sbírkách Muzea Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi. Některé z těchto strojů poslouží do budoucna jako předlohy pro naše modely. První vlaštovkou je ZLIN XII, jehož prototyp právě dokončujeme.

1110

Před rokem a půl jsem konečně našetřil dost peněz a mohl jsem dolétat všechny výcviky. Vydělával jsem si potom jako pilot Aerotaxi, Letecký instruktor, pilot vyhlídkových letů a přednášel jsem teorii pro dopravní piloty, se specializací na Aerodynamiku.

8912

Tak, jako osudy spousty lidí, i ten můj dost poznamenala současná coronakrize. Už několik let jsem v hlavě nosil myšlenku na založení firmy, produkující modely letadel. Přelom 2020/21 se ukázal jako vhodná doba, jít konečně s kůží na trh.

Naštěstí mám skvělého bráchu, který mi velmi pomáhá při tvorbě a provozu tohoto e-shopu.
Uvidíme, jestli se taky odváží něco o sobě napsat...

Pokud jste dočetli až sem, moc Vám děkuji za pozornost a za zájem o naše modely!

S přáním stejného počtu vzletů a přistání,

Adam Hlaváč